Поняття персоналу як об’єкта управління юридичної особи
У вузькому сенсі персонал підприємства - це особовий склад підприємства, що працює за наймом, що володіє якісними характеристиками і має трудові відносини з роботодавцем.
У більш широкому сенсі під персоналом підприємства розуміють сукупність всіх людських ресурсів, якими володіє організація. Це співробітники організації, а також партнери, які реалізують деякі проекти, експерти, залучені для проведення досліджень, розробки стратегії, реалізації конкретних заходів і т.д. Саме організація ефективної діяльності персоналу і є основною турботу управління персоналом організації та, відповідно, менеджера з персоналу.
Управління персоналом підприємства - цілеспрямована діяльність керівного складу підприємства, керівників і фахівців підрозділів системи управління персоналом, що включає розробку концепції і стратегії кадрової політики, принципів і методів управління.