Функції управління персоналом
Функції управління персоналом - це основні напрямки даного виду діяльності, орієнтовані на задоволення визначених потреб організації.
Перелік основних функцій і відповідних їм завдань:
1. Функція „визначення потреби організації в персоналі”:
планування якісної потреби у персоналі;
вибір методів розрахунку і планування кількісної потреби в персоналі.
2. Функція „забезпечення персоналом”:
одержання й аналіз маркетингової (в області персоналу) інформації;
розробка і використання інструментарію забезпечення потреби в персоналі;
добір персоналу, його ділова оцінка.
3. Функція „використання персоналу”:
визначення змісту і результатів праці на робочих місцях;
виробнича соціалізація;
уведення персоналу, його адаптація в трудовій діяльності;
упорядкування робочих місць;
забезпечення безпеки праці;
вивільнення персоналу.
4. Функція „розвиток персоналу”:
планування і реалізація кар´єри та службові переміщення;
організація і проведення навчання.
5. Функція „мотивація результатів праці та поведінки персоналу”:
управління змістом і процесом мотивації трудової поведінки;
управління конфліктами;
використання монетарних спонукальних систем: оплата праці, участь персоналу в прибутках і в капіталі підприємства;
використання нематеріальних спонукальних систем: групова організація і соціальні комунікації, стиль і методи керівництва, регулювання робочого часу.
6. Функція „правове й інформаційне забезпечення процесу управління персоналом”:
правове регулювання трудових взаємин;
облік і статистика персоналу;
інформування колективу і зовнішніх організацій по кадрових питаннях; розробка кадрової політики.