Класифікація ринку цінних паперів
За стадіями випуску та обігу цінних паперів розрізняють первинний і вторинний ринок.
За організації торгівлі цінними паперами розрізняють біржовий і позабіржовий ринки.
За принципом зворотності коштів інвестору розрізняють ринок боргових фінансових інструментів і ринок прав власності (ринок пайових цінних паперів).
Залежно від розміру і популярності компаній, а також кількості перебувають у вільному обігу акцій і рівня їх ліквідності на фондовому ринку виділяють кілька груп підприємств. Ці групи прийнято називати ешелонами.
Акції компаній першого ешелону отримали назву "блакитні фішки". До них відносяться великі відомі стабільно працюючі компанії.
Окрему групу становлять компанії середньої капіталізації, що утворюють другий ешелон. Це хороші, але менш відомі компанії, кількість знаходяться в обігу акцій цих компаній менше, ніж у "блакитних фішок", цікавиться цими акціями менше число інвесторів. Тому операції з придбання і продажу даних акцій проходять з меншою активністю.
До компаніям третього ешелону ставляться середні і дрібні підприємства, яких називають компаніями малої капіталізації. Ці компанії порівняно недавно вийшли на ринок, кількість їх акцій, що перебувають у вільній торгівлі, невелика. Такі акції є низьколіквідними.